tisdag 30 november 2010

Mmmmmm.......

...... vad det luktar ljuvligt!

Mina hyacinter som jag har på matsalsbordet har slagit ut och de luktar så gott.
Det är riktig jul lukt här hemma nu så man känner att den är på gång, julen alltså.
Hyacinterna som jag har på köksbordet är på gång de också.

Här eldas det för fullt.
Ute är det -14. Inte på värsta viset kanske men man är ju inte riktigt van denna kyla än och kallare ska det ju bli enligt meteriologen (hmmm stavas det så tro??)
Längtar till jag får krypa ner under täcket och får gona ner mig i sängvärmen.




Måste bara få tala om att jag hade turen på min sida igen.....
Vi har ett vinlotteri på jobbet då joker dragningen styr vem som vinner.
Jag har nummer 4 och den siffran gav mig första pris i lotteriet i lördags.
20 flaskor vin har jag att hämta ut, inte illa! 

En del av min vinst


1 kommentar:

  1. Å Jag kan riktigt känns den goa hyacintdoften..

    Så mycket vin! Kul och spännande med sånt lotteri.Du skriver väl upp Dina favoriter.

    Kram!

    SvaraRadera