lördag 13 november 2010

Mys morgon.........

.... har jag idag.

Efter gårdagens fredags mys så fortsätter vi i samma anda nu på morgonen.

Igår kväll slirade vi ner till Bollnäs och gjorde ett restaurang besök på Spicy Cow. Jag åt det vanliga och det innebär 

BLACKENED CHICKEN BREAST
Cajunsotat kycklingbröst med smoked bbq sås och bearnaisesås, serveras med dollarchips och amerikansk coleslaw sallad.

Denna maträtt äter jag alltid när vi är dit. Vågar inte prova något annat för tänk om jag prövar något nytt och blir besviken, oh vad jag skulle gräma mig!
Jag vet att jag är tråkigt men sån är jag.

Frukosten idag blev en mys frukost med lite ljus och brasa i kamin. Det är skönt att mysa till det lite när vädret är så grått ute.

Idag blir det en liten utflykt till Glössbo Möbler och Majas Café.
Hos Maja är det kakbuffé och erbjudande i hela butiken i helgen. 
Hoppas de har fått fram lite julsaker så man jag gå där och frossa lite. Kanske jag hittar mina röda stolsdynor och kanske rent av gardiner till köket idag.

Vill dela med mig av en sång som jag har myst till på morgonen


3 kommentarer:

  1. Roligt att det är fler som äter samma sak på Spicy cow jämt. Själv tar jag pastan med oxfile och chiligrädde varje gång, man är så rädd att man ska bli besviken om man provar något nytt;)

    Jag var till Majas förra veckan och de har fått fram julsaker. Dock tyckte jag att det var väldigt sparsamt och inte så fina saker som det brukar, men hon kanske inte har fått fram allt än.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh det låter härligt att få botanisera bland julsaker och fika och ha det gott.
    Håller tummarna för att du hittar stolsdynor och gardiner.
    Trevlig Helg:)

    SvaraRadera
  3. Hej, jag hann inte ens titta vad de hade för saker på Majas för pappa ringde in mig på mat. Det var kul att träffa på dig iaf, även om det bara blev en snabbis. Nu får vi göra slag i saken och träffas på allvar ngt tag. Kram//Millan (Jag kom ihåg att hälsa t pappa iaf och jag skulle hälsa tillbaka.)

    SvaraRadera