måndag 8 november 2010

Röd jul......

...... tycker jag att det ska vara.

Man ser i många inredningstidningar hur man ska inreda julen. det ska vara hel vitt, guld, silver etc. Men jag är lite traditionell, jag tycker att det ska vara rött och gärna med lite inslag av moss grönt.

Var lite sugen på nya gardiner till den här julen men tji att jag har hittat några som jag tycker om. Jag har ju så många fönster i köket också så det är lite tråkigt, svårt att göra det mysigt. Har letat röda hissgardiner men då är det antingen problem med måttet eller så kostar de skjortan.

Nä, det blir till att använda de "gamla" julgardinerna förresten de åker redan upp till advent men kanske har jag tur att hitta röda fina stolsöverdrag istället att pryda stolarna med.

Är det någon som vet vart man hittar dom så tipsa mig gärna.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker också det är tråkigt med den vita bleka julpyntningen. Tacka vet jag rött blandat med skogens skatter. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ett litet tips!
    Det funkar jättebra att sy gardiner som du rullar upp runt en stång och knyter med ett band runt. Då kan du få den där härligt röda julgardinen och inte blir det så dyrt heller(snarlikt en hissgardin).
    Håller på att fixa till ett par själv just nu.
    Kram Lisa

    SvaraRadera