måndag 1 november 2010

Alla ska utfodras.....

.... även den minsta fågel.

I helgen har jag dristat mig till att göra egen fågelmat.
Fick idén från en blogg (ovanligt) att man kunde smälta coccosfett och blanda i solrosfrön.
Försökte göra fina matstationer med hjälp av pepparkaksformar men det gick inge bra så jag fick ta små aluminiumformar till hjälp istället.

Jag har inte kunnat se om fåglarna har varit på dom och ätit något ännu för när jag kom hem idag från jobbet så var det så mörkt ute.

 























När jag öppnade min blogg idag så hade jag ett meddelande från Dona Blogg att jag hade turen att vinna en av hennes fina priser som hennes vän Jessika hade gjort, Wanstadius Trädgård.

Jag hade turen att vinna en rund fågelmatshållare.
Jag tycker inte det är bara en fågelmatshållare utan även ett trädgårdssmycke!

Bild lånad från Dona Blogg


3 kommentarer:

  1. Jädrans vad ambitiös du är, jag tycker att det är tillräckligt jobbigt att laga mat åt alla på två och fyra ben i det här hushållet....de som flyger har jag inte gett mig på ännu.

    SvaraRadera
  2. HEJSAN!

    Tack så hemskt mycket för din gulliga kommentar... vad roligt att min utlottning verkligen uppsattades ;)

    xoxo'
    OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken lyxmåltid till fåglarna du gjort, du kommer att få invasion!
    Kram Pia

    SvaraRadera