tisdag 16 november 2010

Jag är en........

...... riktig turgumma!

Hade ett meddelande idag när jag gick in på min blogg att jag åter igen var en lycklig vinnare av ett fint pris.
Den här gången var det Anette med bloggen Hemma hos Uttan som hade en utlottning om en fin ljusstake. Jag har lånat en bild från Anette för att visa hur den såg ut

Bild lånad från Hemma hos Uttan 
Lyckan ler emot mig. Undrar om Gunnar har något med detta att göra?

Vem är då Gunnar undrar väl ni!

Jo det är min lilla Lyckovätte som jag förlänge sedan fick av min mamma.
I helgen donade jag på lite och samlade mina Höganäs krukor på en hylla i trappen. Jag flyttade även min gamla flaska dit så jag får en ljuspunkt på ett ställe som annars är väldigt mörk. Min lilla Lyckovätte fick "flytta" in i en gammal ostform och undrar om han inte tyckte det var bra.
Jag tror nu att Gunnar trivs ypperligt på sin nya plats och som tack ger han mig denna tur.


Lyckovätten Gunnar

3 kommentarer:

  1. Det är dags att köpa en Trisslott? "Plötsligt händer det!" Har man sån tur som du verkar ha är det nog bäst att passa på. Kram//Millan

    SvaraRadera
  2. Så det är DU som har beställt av mig:-) Vad roligt! Några av delarna var försenade, så det tar ett tag till, men det är på gång!

    Grattis till alla dina vinster! Härligt med sån tur!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Var bara tvungen o kika in för att se vem turgumman var... :o) Ett jättegrattis till alla dina vinster!!!!
    Må så gott/Marie

    SvaraRadera