torsdag 18 november 2010

Rara lilla söta......

..... granne!

Kom med ett paket till mig idag.
Jag hade passat deras hus och plockat in posten när de var hem till Holland en sväng.

Paketets innehåll ser ni nedan, hmmm vad ska man använda detta till?
Vad kan man laga av detta?


Med dessa saker så innehöll det även ett recept på mys, Äppelbad.

Äpplen mjukar upp huden med sin fruktsyra, med lite timjan och citron blir det ett perfekt bad som friskar upp både hud och humör.

Det här behöver du ha:
5dl färskpressad osötad äppelmust
1msk torkad timjan eller en färsk kvist
1dl honung
1/2 helst ekologisk citron, saften

Slå äppelmusten i en kastrull, tillsätt timjan, lägg på lock och värm upp musten. Stäng av plattan när musten börjar sjuda och låt den svalna under lock till ca 40gr. Sila bort timjan, rör ner honung och citronsaft och häll musten i badkaret.

Den här hokus pokus musten ska jag prova på lördagkväll efter en bakdag så får vi se om det verkligen är det trolleri för kroppen som det är menat.

1 kommentar:

  1. Hmm....jag tror att jag nästan hellre skulle dricka det där än hälla det i badet, det lät gott. Men å andra sidan gör det ju inget om man råkar få en kallsup när man ligger i det där badet heller. Vare sig du väljer att ta det invärtes eller utvärtes hoppas jag att det är underbart. Kram//Millan

    SvaraRadera