lördag 27 november 2010

Lugn kväll......

.... i husets lugna vrå.

Efter en vecka med mycket göra inför mogondagens advent så sitter jag i soffan med årets första glögg zipp med en värmande brasa i kaminen.

Mmmm vad gott det är.

Nu har det snöat i fyra dagar vilket har inneburet mycke skottning. Jag har haft tur att ha en svärmor som har överskottsenergi och som har tagit hand om detta när jag har jobbat men idag fick jag göra det själv.
Jag gick ut imorse medans grabbarna fortfarande sov men tur att det var kallt ute för då vart snön så lätt. Men gud vad jobbigt det var. Imorgon så får grabbarna ta hand om om skottningen för annars hinner jag inte.
I morgon blir det mycket sång både i kyrkan och på hembygsgården.








3 kommentarer:

  1. Härligt med glögg. Vilken tjusig ljusstake du har gjort i krukorna.

    Julmarknaden är öppen idag med 11 -16 plogat är det också. Kom en sväng vettja!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fiiiiint DU har det♥
    Hoppas att din 1:a advent blir lugn skön och fridfull..fylld av skönsång förstår jag efter att ha läst....

    Vi tänder ett ljus i advent....
    ♥Catarina♥

    SvaraRadera
  3. Mysigt Du gjort.
    Ja jisses vad snö det kommer...
    Nu mer blir det ingen kyrka och körsång har slutat både som kyrkvärd och körsångare men visst saknar Jag det o ja. Men det blir inte av att gå dit nu och det blev verkligen riktig advents stämning när man varit dit första advent och julottorna,Men fina minnen har man och man gnolar på alla julsånger man lärt sig genom åren.O Olssons Det är Advent!!

    Ja nu har jag faktiskt målat alla bruna dörrar och lister i vår hall vita oj vilken skillnad och vad jag har tänkt göra det länge men har dragit ut på det varför? tänker Jag ju nu. Jag kommer att visa resultat på det i bloggen så småningom ja stora dörren har jag haft inlägg om. Men det har varit kämpigt det kan jag inte säga annat phu!! många värktabletter och långa raster.

    Ha en underbar Advent!!!
    Kram!

    SvaraRadera