tisdag 2 augusti 2011

Sommarens projekt......

...... nytt uterum/altan.

Den här sommaren så är det mitt projekt som ska genomföras. Ifjol fick maken sin utbyggnad på garaget och i år är det nytt uterum/altan som är på tapeten.

Hittills så har vi "bara" kommit till rivningsfasen. Men det är ju semester tider och då står ju nästan Sverige stilla så även hos oss. Men i slutet av månaden så kommer snickaren och då händer det grejjer vill jag lova.

Så har det och ser det ut för tillfälligt. Fortsättning följer.




Tänk om det kunde gå lika fort att bygga som att riva......




3 kommentarer:

  1. Spännande....såg inte så tokigt ut innan heller tycker Jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja du tänk. Vi rev vårt gamla hus på 2 helger och städningen sen tog det att bygga upp ett nýtt 5 månader. Men jag tycker det ser ut att bli spännande. Lycka till.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen, Vad kul att jag kunde inspirera dig med min altan, jag älskar den!!
    Och vill inte ha den annorlunda... bortsett från att jag ibland vill ha tak på, men vi har ju uterummet, och det är så mysigt att sitta under bar himmel dessa varma kvällar. Så jag är kluven. Kanske blir så när soldäcket är klart.
    Då jan man sitta där ute i en liten möbel på kvällen och ha tak på altanen;)
    Ja den som lever får se, hihi.
    Lycka till i alla fall!!
    Ser spännande ut att följa förvandlingen.
    Kramkram Och ha en skönskön dag!! / NEttan

    SvaraRadera