söndag 26 september 2010

Hemma spa

Då var det söndag igen och framför oss har vi en ny vecka med nya utmaningar.

Undrar vad denna vecka har att ge oss?

Idag visade sig solen här i Rengsjö, det var riktigt härligt ute. Jag passade på att städa bort de sista sommarblommorna och ställa undan utemöbeln och grillen. Men jag ställde grillen så att det är bara att dra ut den igen om andan faller på och vädret blir bra för lite grillmat. För än är inte grill säsongen slut.
Växthuset fick sig också en omgång. Här rensade jag undan tomat och paprika plantorna som har gett oss bra med frukt. Jag fick plocka in ett gäng tomater som inte hade mognat ännu. Men nu ligger dom i fönstret och förhoppningsvis så ska de väl också bli röda och fina snart.



Minst en söndag i månaden brukar jag skämma bort mig själv med en hemmaspa kväll. Ikväll var det dax. Efter en heldag ute så skulle det bli skönt att lyxa till det lite.
Ångbastu, skrubb, hårinpackning och ny filade fötter.
Dämpade belysning och ljus som luktar vanilj bättre kan det inte bli!

Nu ska jag bara vara en liten stund innan jag viker ihop mig och stänger de blå för idag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar