tisdag 21 september 2010

Energi........

Ikväll har jag varit ett riktigt energiknippe.
Jag kom hem strax efter klockan sex, började med maten. Det vart stekt korv och potatis med ägg. Snabbt, gott och enkelt. Efter det så gick jag ut och gjorde klart med blommorna och satte även upp min fina krans som jag gjorde igår på vår ytterdörr.
De höst blommor som jag har nu går i lila. Det arrangemang som jag har gjort iordning och har på bron vart så fin tycker jag.



Så här fint blev det på vår ytterdörr när kransen kom på plats



När jag var klar ute så ska ni inte tro att jag satte mig och kollade på tv, nej nej jag började baka matbröd, thékakor.
Surfade runt i blogg världen härom kvällen och hittade bloggen Jordgubbar med mjölk. Jättefin och mysig blogg. Hon hade bakat dessa thékakor och sedan lagt ut receptet. Jag vart sugen att pröva, för de såg verkligen goda ut.
Nu sitter jag här med 36st nybakade, supergoda thékakor. Äldste sonen var upp och han tog sig en smörgås och enligt honom så var det en 8:a av 10:e möjliga poäng. 

Thékakor under jäsning

Färdiga thékakor klara för att ätas













Nu börjar klockan bli mycket så kanske man skulle gå i säng och läsa lite. I morgon är det bäst att man är pigg för då ska jag sitta i möte hela dagen gällande ett projekt jag ska delta i på jobbet. Det ska bli så spännande och roligt!

Tack för idag!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg jag har hittat till tack vare att du är med och tävlar hos mig.
    Vilken energi du har haft. Tekakorna ser jätte mumsiga ut.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. glömde ju skriva att jag tycker att du har jätte fint på bron och kransen är snygg som du har på dörren.

    SvaraRadera
  3. Välkommen till bloggvärlden!
    Kul att du ville vara med i min tävling :D
    Fint arrangemang och krans du gjort!
    Tekakorna ser smarriga ut.

    Kram

    SvaraRadera
  4. hej
    du undrade vart butiken ligger,den ligger mellan gävle och valboköpcentrum,alltså efter gamla valbovägen,hoppas du hittar dit annars så är det nog bara attfråga någon i valbo så vet dom nog,det är väl värt ett besök så himla fin butik.
    kram
    ninni

    SvaraRadera