måndag 27 september 2010

Äntligen!!!!

Nu fick jag använda mig av Gert Fylkings kända uttryck.

Vårat stora projekt, garage bygge har påbörjats

Vi har väntat på att det ska komma en  snickare sedan i början av juni och imorse dök dom upp. Den förste snickaren som vi pratade med bara lovade och lovade att han skulle komma men inget hände. När vi kom hem från Zakynthos i början av september så ringde maken till en annan snickarfirma och det var dom som dök upp imorse.

Idag har dom hunnit att lägga formen så de kan juta plattan, så nu är det bara att hoppas på att de hinnar bygga klart innan snön kommer.

Jag har fjäskat lite för dom till imorgon. Jag har nämligen bakat en kaka så att de har lite gott att fika på till morgonkaffet.

De bjuds på en god kardemummakaka.



2 kommentarer:

  1. Jag känner igen fenomenet. Det är ganska frusterande att snickrarna har så mycket jobb att det dröjer ibland t.o.m år innan de har en chans att dyka upp. Kakan kommer helt säkert att uppskattas till kaffet!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Ååå, kardemummakaka!! Gud vad sugen jag blev nu! Måste leta upp mammas gamla recept!
    Tack för din snälla hälsning hos mig, kul att du gillade utseendet på "nya" bloggen, jag blev själv ganska nöjd! Önskar dock att jag kom ihåg hur man gör gör kolumnerna bredare men det kanske dyker upp i minnet snart, för jag tyckte vänsterkolumnen blev lite för smal.

    Hoppas du har en bra vecka! Ta hand om dig!
    Kram ia

    SvaraRadera