tisdag 20 september 2011

Här kommer receptet.......

..... på den suveränt goda Snickerskladdkakan som jag skrev om i mitt tidigare inlägg.

Varannan fredag har vi mysfika på jobbet och nu på fredag är det min tur att göra en insatts.

Ni kan ju gissa er till vad jag ska bjuda på :-)

Snickerskladdkaka

2 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
100 g smält smör
100 g plopp eller center

Smält smör och låt svalna.
Blanda allt utom plopp/center och bred ut i en smörad form med löstagbara kanter.
Fördela ut alla plopp/center bitarna i kakan och tryck ner dem.
Grädda mitt i ugnen 175 grader i 15 - 18 minuter

200 g Marabou mjölkchoklad
2 dl salta jordnötter

Smält chokladen i vattenbad och rör ner jordnötterna.
Fördela på kakan och ställ den i kylen några timmar tills chokladen har stelnat.
Servera med vispad grädde 

4 kommentarer:

  1. Hej
    de lät väldans gott de där ;)dom blir nog nöjda på jobbet på fredag ;) har nyss fikat världens godaste pecankolapaj inte så dumt de heller...
    ha en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  2. Hej i stugan..Jo tackar så mycket. De ska vi kanske ta och fiffa till i helgen. Låter supergott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för receptet!!
    Ha en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera