onsdag 6 oktober 2010

Lycklig......

..... och såååå glad är jag.

Varför kan man ju undra. Jo mitt paket från Nordljus kom idag med den ursnygga tunikan Petra och den passade mig perfekt. Jag var lite små nervös att den inte skulle passa för jag vill ju helst prova före innan jag köper men det var obefogat.
Nu är det bara att ladda för festligheter så man får styla upp sig!

Maken kom också hem igår efter två veckors jobb i Norge så nu är det full aktivitet ute med allt som ska hinnas med. Just nu håller han och en bekant till oss fylla ut och plana ut vår lilla slänt som vi har ner emot grannen med matjord. Tidigare så har det stått kryptallar i slänten men den snö som kom i vintras förstörde många av dom så vi sågade ner och tog bort dom under sommaren. Vi hade hjälp av en kille med grävmaskin som var hit och drog upp stubbarna med rötter och allt, det så nästan ut som jätte monster med det jätte rotsystem de hade.





Ser ut som trä monster bläckfiskar
















Nu ska vi bara samsas och komma överens om vad vi ska ha för buskar, träd eller vad som helst så det blir lite insyns skyddat. Har funderat på en hösthortensia.
Har ni några förslag så kom gärna med dom!

Till grabbarnas stora lycka så hade ju jag tagit fel på "bulldagen"  så de fick fira på bullar två dagar i rad så nu är det bara dax att baka nya, hihihihi.

Nu ska jag iväg och gala lite med kören.

2 kommentarer:

  1. Hej Catherine!
    Fnissar när jag läser om att du tagit fel på bulldagen!! Klart grabbarna hade koll på det o blev glada över två dagars bullfest!!! Haha!!

    Roligt att du vill va med i min utlottning! Önskar dig lycka till!!
    Det är en spännande tid när man precis startat sin blogg!!

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram! Iréne

    SvaraRadera
  2. :)
    Vad roligt att du vill vara i min utlottning, lycka till!
    Har en fin torsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera