lördag 16 oktober 2010

Aktivitetsdag på backen


Denna vackra vy ser vi varje morgon från vårt köksfönster.
Imorse när solen tittade fram så var det sagoligt vackert. Trots den kraftiga blåst som vi har haft i veckan så finns det fortfarande lite färggranna löv kvar i träden.

Idag var det ute aktiviteter som gällde för samtliga i familjen.

Det var vinterdäck som skulle bytas, gamla blommor skulle klippas ner och pelargonerna skulle räddas undan inför vintern.

Jag själv började morgonen med att baka lite nya bullar så vi hade något att fika på under dagens arbetspass.




Igår kväll började jag på en ny bok. Jag har inte hunnit så långt ännu men redan på sidan två så hände det grejjer i den som gör att man längtar tills det att man får gå och lägga sig och fortsätta att läsa vidare i den. Jag har läst den första boken, Hypnotisören och jag tyckte den var lite väl blodig och skrämande så undrar hur denna bok artar sig.

 

1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag med en hel del att göra men att det fanns tid för god fika rast. Bullarna doftar gott ända hit.
    Vilken underbar utsikt ni har.
    Fortsatt trevlig helg:)

    SvaraRadera