torsdag 30 december 2010

Tiden går så fort...

... julen är redan över och snart är det ett nytt år.

Är ett tag sedan jag var in och skrev något i min blogg.
Det var som om luften gick ur mig när det var jul och ledighet.

Sitter nu hemma och är sjuk, rejält förkyld. Det sitter som en propp i näsan och maken klagar på att jag snarkar om nätterna. Inte så konstigt tycker jag som jag låter.

Dagarna före jul var lite smått kaotiska.
Vi var ju på granjakt men hittade ingen gran. Vi tänkte då plocka upp vår plast gran från källaren som en sista utväg. Men när mellan sonen gick ner för att hämta den så visade det sig att vi hade slängt den. Vi hade även kastat julgransbelysningen pga att så många fästen hade gått sönder i fjol.
Paniken bröt ut!

Men det fick sig ett lyckligt slut.
Makens morbror drog sig till minnes att det fanns en gran kvar sedan julmarknaden på Glösbo Möbler. Han ringde och kollade om vi kunde åke upp och kolla på den och om den dög fick ta den, och det var OK.

Granen var jätte fin och julgransbelysning inhandlades till 1/2 priset.

Julen var räddad!


Här har vi den snälle tomten, Alfta tomten.
Jag måste nog ha varit väldigt snäll för av honom fick jag en elektrisk värmefilt som har kommit bra till användning.
Mysfaktor 10!


 

1 kommentar:

  1. Oj, förstår att det blev panik ett tag där när ni stod utan gran. Tur att det löste sig.

    Ser att vi har fått en likadan julklapp i år. Jag fick en värmefilt av mina svärisar och den har redan använts flitigt. En fantastisk uppfinning som man kan ställa graderna på. Och det gör ju inget om man somnar med den heller, den stänger ju automatiskt av efter 3 timmar. Kanoners

    Kram Teres

    SvaraRadera