lördag 4 december 2010

Gröt och......

...... glögg mys.

I går kväll hade vi en hej dundrande julfest med jobbet.
Vi var uppe i Orbaden på Orbaden konferens och Spa och maten var toppen. Jag vet inte hur många olika sorters sill och lax sorter de hade mmen som vanligt åt man tills magen stod åt alla håll, men gott var det!

Idag har jag och maken besökt Amaryllis utställningen på Mobackes Trädgårdscenter. Vilket arbete de hade lagt ner och årets utställning gick i Sagans Värld. Sedan hade de även minst 10-15st olika sorters amaryllisar till försäljning, stora som små.

Bild lånad fr Mobackes
På hemvägen besökte vi Rengsjö Hembygdsgård där hade den den årliga julmarknaden. Där såldes det ostkaka, stickade vantar och mössor, fina ängel hängsmycken, dekorerade askar mm. Med mig därifrån fick jag hembakat tunnbröd och en fin dörrkrans och som jag pimpade lite extra när jag kom hem. Jag satte fast min lilla fina välkommen skylt på den.





Ikväll ska vi ha lite gröt och glöggmys med grabbarna.
Vi brukar igentligen ha det till den första advent men nu iår så var inte maken hemma och jag hade fullt upp med att sjunga så vi tar detta gröt mys ikväll istället.


1 kommentar:

  1. Det låter som om du har haft underbara dagar. Mycket fint att titta på. Visst var amaryllisutställningen extra påkostad i år?

    Kram

    SvaraRadera