tisdag 6 december 2011

Ännu en bock i kanten......

....... på listan - Att göra innan jul.

Listan är lång ska ni veta. För här hemma firar vi inte bara jul utan vi har födelsedag också mitt upp i allting.

Det är minsta sonen som fyller den 27:e december så då blir det kalas också

I kväll gjorde jag dom ljuvliga Bounty Bollarna.



Tänk att det vart två stycken som såg ut som missfoster som jag var helt tvungen till att käka upp.

 Man får då alltid offra sig ; )

Nu ska jag skynda mig att gömma burken så ingen hittar den före jul så de blir slut.

Här kommer receptet om du också blev sugen.

50gr smör
0,75dl sirap
0,5 dl florsocker
2dl grädde
200gr kokosflingor

200gr choklad till garnering

Blanda allt utom kokos ock låt koka i ca 8 min, till smeten blir lite seg. Tillsätt kokos och låt svalna i ca 30 min. Rulla smeten sedan till bollar.
Jag brukar låta bollarna stå en stund i frysen (ca 15 min). Medan bollarna kyls på i frysen så smälter jag chokladen. När chokladen är smält ta ut bollarna och rulla dom i chokladen och låt de sedan stelna på i kylen.

1 kommentar:

  1. Oj vad gott det ser ut, måste absolut testa. Tack för receptet. Mvh Mimmi

    SvaraRadera