lördag 3 december 2011

Gårdagen var........

..... hur skoj som helst!

Igår var jag på julbord med jobbet och det innebar ju att man fick äta gott och även svänga sina lurviga lite också.

När vi kom till dit så möttes vi av dessa tjejjer som bjöd på varm glögg.



Tomten fanns ju också på plats så jag passade på att lämna min önskelista till honom.
Nu är det väl bara att hoppas att man har varit tillräckligt snäll i år så att man får det man önskar


Mat fanns det i massor. Det var sill i säkert fjorton olika soter, lax ialla de varianter du kan komma på, omelett, korv, sylta, lutfisk ja allt du kan tänka dig.
Man kan inte påstå att man var hungrig när man gick därifrån vill jag mena.

Bäst av allt är iallafall efterättsbordet och då syftar jag på ostkakan.

Hälsinge ostkaka med saftsås.


Spelar ingen roll  hur mätt man är ostkakan måste smakas.
Ni som har smakat Hälsinge ostkaka vet ju hur ljuvlig den är och sedan "gnisslet" som blir när man tuggar den.

 Ohhh vad sugen jag blir...... 





1 kommentar:

  1. Så härligt det ser ut, och vilken mysig tomte...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera