söndag 20 mars 2011

Det går åt rätt håll.....

..... och det är neråt!

Har tidigare berättat för er att vi kör Biggest Looser på jobbet.

Vi är ett tjugotal personer som tillsammans försöker gå ner i vikt. Vi har kört nu i sex veckor imorgon med vägning på fredagarna.

I fredags var det dax igen, lika pirrigt varje gång.
Döm av min förvåning, -1,4kg på en vecka!
Men varje vägning har inte sett ut så, jag har t o m haft viktökning ngn vecka.

Tot så har jag minskat 5,1kg sedan vi satte igång.
Oh va kul det är!

Mitt gåband som jag köpte i januari kan jag tacka mycket för denna viktnedgång.
Började med intervallträning (P1 eller P2) på 10min/program och var helt slut, näst intill dö. Nu använder jag P2 som uppvärmning, sedan ställer jag in den på 5,5 km/tim och går i rask takt i 30min. Vilar lite och avslutar med P1 programmet, där jag t o m springer i 4 min på 7 km/tim.

Mitt mål är att kunna springa Vår Ruset (5km) i mitten av maj.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Bra kämpat

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Åh va duktig du är! Super kul för dig!

    Va nyss o provade kläder och såg mig själv i helkroppsspeglen och insåg att nu får de va nog! Usch blir nog inge bada på stranden i år inte :(

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny härlig en..

    http://uj76.blogspot.com/2011/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna ett presentkort från en underbar inredningsbutik - kika gärna in o delta i den med :)

    SvaraRadera
  4. Korgarna är köpt på Ikea faktiskt. De har kommit i en så härlig grå ton, sådär gammal känsla.

    Vi trodde också att det var sista april med vinterdäcken så vi bytte igårkväll.

    Kram Teres

    SvaraRadera