söndag 6 november 2011

Man kan mer......

........ mer än man tror.

Nu har jag gjort något som jag inte trodde jag skulle klara av

Jag har bakat biskvier.



Ett jäkla bök och mycket kladd för att få till dom men när man väl är klar och man får smaka på dom så var det väl värt arbetet.

Det var meningen att de skulle bli i miniformat men det vart "normal" storlek på dom så till nästa gång så vet jag att botten måste göras ännu mindre eftersom de sväller och flyter ut i ugnen.
Hmmm tänk om jag skulle ha gjort dom i "normal" storlek från början då kanske de skulle ha blivit gigantiska istället hihihihi

Dom får följa med upp till mor & far idag när vi åker dit och fikar lite.
Måste upp och se till min "handikappade" lilla mamma. Hon opererade sin fot för ca 3 veckor sedan och får inte stödja alls på den och så komer det nog att vara säkert 3 veckor till.
 Nu är det pappa som får pyssla om henne och det gör han så bra <3



3 kommentarer:

  1. Biskvierna ser läckra ut, måste testa och baka... Du får ge din pappa en extra biskvie, när han pysslar om din mamma...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja... det är inte det lättaste att beräkna storleken. Jag brukar baka dessa till vårt afternoon tea vi har varje år... Bättre lycka nästa gång. Som tur är går de ju att äta även om storleken inte blev som det var tänkt =0) Ha en riktigt härlig vecka. Ina

    SvaraRadera
  3. nice post dear blogger

    SvaraRadera