söndag 24 juli 2011

Helgen......

........ lider mot sitt slut.
Efter en helg i sorgen, regnets och solens tecken så börjar jag förbereda för sista jobb veckan innan jag tar lite semester igen.
Jag har haft två veckor redan som var super. Solen visade då sig från sin rätta sida. Enligt Yr så ska det regna hela den kommande veckan men vad gör det när jag jobbar.
Men efter det det så kommer väl solen tillbaka?
Vad är det man säger.....
Efter regn kommer solsken!
Hoppas verkligen att det ordspråket gäller.

Mellan regnskurarna idag så var jag ut i trädgården och insåg att jag hade en del bär att plocka in. Det fanns både jordgubbar, hallon och biggaråer som bara väntade på att bli omhändertagen. 
Till kvällens deckare, Varg Veum så blir det lite vaniljglass med både jordgubbar och hallon, kanske jag rent av vi vispar lite grädde och häver på mmmmmmmm va sugen jag blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar